sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Gradina Zoologica din Rotterdam

Gradina Zoologica din Rotterdam

Gradina zoologica din Rotterdam este una dintre cele mai mari si frumoase gradini zoologie din Olanda. Atat de mare si de frumoasa este Gradina Zoologica din Rotterdam incat e greu sa mai fii impresionat de un alt parc zoologic dupa ce o vizitezi.

Gradina Zoologica Rotterdam

Rotterdam este un oras extrem de frumos, dar parca ar lipsi ceva daca i-ai descrie toate locurile minunate fara sa vorbesti despre gradina zoologica.

Gradina Zoologica din Rotterdam a fost creata in anul 1857 de acelasi arhitect care a proiectat si (vechea) Gara Centrala din Rotterdam, a fost distrusa in timpul bombardamentelor din al doilea razboi mondial si reconstruita in 1940. Acum arata superb!  Reclama  pe care am vazut-o si care m-a convins sa vizitez Gradina Zoologica din Rotterdam  arata un tunel transparent pe fundul apei prin care te puteai plimba si admira pestii. Incredibil, mi-am zis, trebuie sa vad asta; si a meritat din plin - peisajul a fost incredibil.

Gradina Zoologica Rotterdam

La inceput am vizitat Oceanium-ul o parte a gradinii construita mai tarziu (prin 2001) si care face toti banii. Dupa ce admiri tot soiul de pasari exotice, pinguini (simpatici rau, mi-au placut la nebunie ϑ) urmeaza partea acvatica. Acolo intri printr-un tunel realizat chiar sub apa - cu pereti transparenti , bineinteles! - care iti creaza un sentiment foarte interesant: ca esti pe fundul oceanului si esti inconjurat de tot felul de animalute subacvatice (pisici de mare, caluti de mare, stiuci, rechini, o multime de pesti foarte ciudat colorati, testoase uriase…).  Trebuie sa recunosc ca, pe cat eram de curioasa pe atat am fost de multumita de ce am vazut.

Gradina Zoologica Rotterdam
 Restul gradinii zoologice nu a fost cu nimic mai prejos decat prima parte vazuta. Totul este foarte bine organizat: gradina e impartita pe continente, fiecare cu animalele si pasarile specifice. Desi este imensa, nu ai cum sa te ratacesti pentru ca la fiecare bifurcare a aleii exista indicatoare spre “continentele” invecinate sau spre iesire. Vizita nostra a durat vreo doua ore in conditiile in care am mers in pas alert si nu am vazut tot ϑ ). Grădina este atât de bine organizată încât ai senzaţia că te plimbi chiar printre animale. Nu vezi garduri înalte sau cuşti deşi te afli în siguranţă deplină, datorită şanţurilor adânci cu apă sau gropilor protectoare. Este cu adevarat un loc superb care te face sa uiti pentru un timp de zumzetul orasului si de agitatia “de afara” .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu